среда, 28. јун 2017.

FETIŠIZAM ROBE



Piše. Rastko Ivanović
Robe su žive. Čak možda i življe od nas smih. One se pojavljuju, ustaju, sijaju, i egzistiraju kao sasvim autonomna stvorenja. Štaviše, one i veruju umesto nas. Uzurpiraju našu svakodnevnu egzistenciju i pragmatično se ponašaju umesto nas samih. Otud, "naivni" konzumer koji robe vidi kao oživljena stvorenja, s magijskim svojstvima, uopšte nije u zabludi. Naprotiv. Upravo on shvata kako sam kapitalizam, zapravo, radi. To jest, kako ubrizgava unutrašnji život u same materijalne proizvode.
Jer, pod terorom svakovrsnih roba, mi, uistinu, živmo kako to jednom prilikom, reče sam Vilijam Barouz, u magijskom univerzumu.
Univerzumu, u kome mi kao mi, ne moramo više ni u šta da verujemo jer ima neko ko će to činiti umesto nas samih.
A taj neko su, naravno, naše drage robe.

Нема коментара:

Постави коментар