Takeši Kitano je najistaknutiji
predstavnik celuloidnog mainstream univerzuma zemlje izlazećeg sunca. Kitano
rođen 18. januara 1947 godine u Tokiju, japansko–čaplinovski mutant nametnuo se
svojim kinematografskim delom kao prepoznatljivi nemilosrdni azijski pandan
Klintu Istvudu. Kitano je kroz svoje filmove prezentovao i druge umetničke
darove koje poseduje.
Tako u delu „ Hana Bi “ koristi
sopstvene kabuki crteže. „Kikodiro“ je pretenciozno venderovsko lutanje kroz
Felinijevo naslede. U „Bratu“ predstavlja orvelovsku figuru sadistickog
patuljka, dok u „Lutkama“ kroz lokalno naslede objedinjuje sve svoje opsesije.
„Zatoiči“ je priča o tome kako je čitav jedan klan pobio maseu-lutalica. Nemilosrdni maseu ubica je legendarna ličnost japanske pop kulture. Zatoiči, naizgled smerni i veseli, slepi covek, a zapravo najmaestralniji mačevalac u Japanu. Film koji crpi energiju iz tradicije „Jodimboa“ i „Sedam samuraja“ prati priču o putu Zatoičija i Hatorija, ronina koji preuzima posao plaćenog ubice i staje na žulj Zatoičiju što inicira neizbežan finalni obračun.
„Zatoiči“ je priča o tome kako je čitav jedan klan pobio maseu-lutalica. Nemilosrdni maseu ubica je legendarna ličnost japanske pop kulture. Zatoiči, naizgled smerni i veseli, slepi covek, a zapravo najmaestralniji mačevalac u Japanu. Film koji crpi energiju iz tradicije „Jodimboa“ i „Sedam samuraja“ prati priču o putu Zatoičija i Hatorija, ronina koji preuzima posao plaćenog ubice i staje na žulj Zatoičiju što inicira neizbežan finalni obračun.
„Zatoici“ se može čitati kao replika
na „Kill Bill“ sa impresivnom finalnom scenom stepovanja po uzoru na Fon Trirov
anti mjuzikl „Ples u tami“. To je film frenetičnog vizuelnog stila sa dosta
komičnih detalja u kojem svaki kadar deluje kao vanserijsko likovno delo.
Najveća mana filma je što je scenarista, reditelj i tumač naslovne uloge Takeši Kitano na tvrdu priču o Zatoičiju nakalemio svoju sentimentalističku felinijevsko-vendersovsku tradiciju što je učinilo film ritmički neujednačenim.
Najveća mana filma je što je scenarista, reditelj i tumač naslovne uloge Takeši Kitano na tvrdu priču o Zatoičiju nakalemio svoju sentimentalističku felinijevsko-vendersovsku tradiciju što je učinilo film ritmički neujednačenim.
Rastko Ivanović
Kontra magazin
(subota, 19. mart 2005)
Нема коментара:
Постави коментар