MILJENICA
"Miljenica" je kostimirana istorijska drama, ledeno zabavna farsa, takoreći VICE-ovska verzija nekada pikantnih Merchant Ivory produkcija, u čijem je središtu bila anglofilija i više nego fascinirana svim ekscentričnostima samog britanskog društva. Svojevrsni kjubrikovski pogled kroz dečiju rupu na Kardašijanke svoga doba, britanske vladarke iz 18. veka.
BELA VRANA
Rođen u vozu u Staljinovoj Rusiji, Rudolf Nurejev je bio prva baletska pop ikona. Nijedan drugi plesač našeg vremena nije generisao isto uzbuđenje – i na pozornici i van nje.
Rejfu Fajnsu ne nedostaje ambicija kada je režija u pitanju i njegov film o Nurejevu “Bela vrana” je na trenutke zaista perfekcionistički zamišljena intelektualna studija o lepoti našeg tela, ali i odviše zbrkana i pomalo nespretna u samoj realizaciji.Pa ipak, to je film koji predivno leti kroz niz arija, decentno oplemenjenih elegancijom samog baleta.
SLUČAJ MAKAVEJEV ILI PROCES U BIOSKOPSKOJ SALI
Nakon izlaska "WR", Makavejev je rekao Jonasu Mekasu da je on želeo da konstruiše film kao "aktivan san, kao isceljujući san". Ili, drugim rečima, kao san o slobodi. Film "Slučaj Makavejev" na dirljiv način, u formi emotivnog traktata govori o načinima suzbijanja te slobode.
CRNA REKA
"Crna reka” je film sumorne atmosfere, u kojem svi likovi pate od nemogućnosti da vole. Često, misterija istrage koju pratimo ispostavlja se samo kao smokvin list za likove koji tonu u svoj očaj sve do tačke bez povratka.
Teturajući se na ivici kempa Vensan Kasel je odličan u glavnoj ulozi u kojoj persiflira lik Orsona Velsa iz "Dodira zla".
KUĆA KOJU JE SAGRADIO DŽEK
Uznemirujuća bliskost između umetnosti i nasilja, pa čak i političkog terora je nasleđe romantičarskog pokreta čiju snagu i dan-danas osećamo. Česte reminiscencije na romantičarski pesimizam jednog Leopardija i Šopenhauera, garnirane opsesijom na Vagnera i na pre-rafaelitsko slikarstvo često su u prošlosti emanirale iz dela Larsa Fon Trira. U njegovom poslednjem ostvarenju, “Kuća koju je Džek sagradio” od svega je mahom ostalo manje-više vrhunsko trolovanje.
DOGMAN
"Dogman" je Ezopova basna koju bi Skorseze rado ispričao svojoj deci. Muzejska forma filma, s skoro jurodivom figurom plemenitog, dobroćudnog sanjara u glavnoj ulozi. Negde na pola puta između neorealizma i nekog ranog Kusturice.
ŠAFARIKOVA 19
"Šafarikova 19" je zamamna drama apsurda, impresivne scenografije koja sve vreme uspešno namiguje u pravcu Čehovljevog "Višnjika". Studentski film koji to uopšte nije.
DVOSTRUKI ŽIVOTI
VudiAlenovski raspričan film o digitalnoj anksioznosti savremenog doba. Za sve one koji vole Rolana Barta i Jugoslava Pantelića.
OSMI POVJERENIK
Beskrajno duhovita i zabavna, a u svojim sumračnim trenucima i odmereno lirska ekranizacija Baretićevog romana. Film koji ume da vas uhvati spuštenog garda svojim apsurdnim situacijama a onda da vas i umiri elegantnim i racionalnim rediteljskim rešenjima.
ALEKSANDRA
Нема коментара:
Постави коментар